Monday, November 20, 2006

Why should be suffer in silence?

یک دلیل اش به تصویر کشیدن واقعیت توسط برخی کارگردان هاست. دلیل اش به یاد آوردن واقعیتی است که از تصویر صد برابر واقعی تر است. دلیل اش یک روز تماشای کانال بی بی سی است، که صرف نظر از شهادت و هلاکت، آمار کشته شده گان و خرابی های جنگ لبنان و اسرائیل را می دهد. یک روز منتظر می شوی، تا لغت آتش بست و صلح رابشنوی، ولی مثل این که امسال هیچ کس نمی خواهد کاندید جایزه صلح نوبل شود، طمع گروه دیگر هم که پایانی ندارد و برخی دوست دارند منظره های زیباتر به وجود آورند. اگر از مناطقی که جنگ هم زمان با زمان در آن ها جریان دارد بگذریم، لبنان و اسرائیل نزدیک ترین نمونه به زمان حال است که به یاد می آورم.

بعضی وقت ها، بعضی ها نباید کاری را که خیلی خوب انجام می دهند، انجام دهند. این جمله را از من به عنوان یک گزاره بپذیرید. یک گزاره دیگر، هیچ کس نباید نارنجک کسی را که به خاطر انسانیت در حال مرگ است، خنثی کند و این محصول بی خطر شده را در دست قاتل قرار دهد.


پی نوشت: هر وقت که برای "کمک به فقر و ایدز" به آفریقا رفتم، یک سری دوره آموزشی سیار هم برای آفریقایی خواهم گذاشت و به آنها یاد می دهم که خون آن ها هم مانند باقی انسان قرمز رنگ است.